تبلیغات
مزار سلطانی - مطالب اردیبهشت 1394

مزار سلطانی

            


  زهد در تصوف                                                                                                                  

تصوف بدون زهد ممکن نیست اما زهد بدون تصوف ممکن است.زهد جانب عملی تصوف و ویژگی منحصر به فرد آن ها  ست  به گونه ای که در خوردن باید چنان ساده باشند که تنها سد جوع کند ،از پوشیدنی های نرم روی گردان ولباس های زمخت بر تن کند.از همین رو پشمینه پوشی آداب آنان است.

سمری سقطی (متوفای254 ه)می گوید:از کسی چیزی نپذیر واز افراد هیچ مخواه وهیچ به همراه نیاور که کسی را بدان حاجتی باشد.

 ابو تراب نخشبی (متوفای245)می گوید:طعام فقیر هر آنچه یافت،لباسش هر آنچه پوشید وسکنایش،هر آن جا فرود آمد.

رابطه زهد با فقر و نام گذاری متصوفه به فقرا از همین جاست.                    (اسلام متصوفان ص23و24)                                                                                                            




داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
به اشتراک گذاری:

نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 توسط : moghaddam 1
موحد لا مذهب       
   
صوفیه معتقد است که صوفی به رتبه ای از تصوف میرسد که به مذ هب نیاز ندارد. ملا علی گنابادی معروف به نورعلیشاه می گوید:صوفی موحد است موحد غیر محدود است،مذهب در حد است واو رو به بی حدی است. (صالحیه حقیقت ص306)                                                                                                                              

ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
به اشتراک گذاری:

نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 توسط : moghaddam 1

مرتد بودن مخالف صوفیه                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

صوفیه کسانی که با آنان بیعت نکرده اند یابیعت نموده اند و بعد شکسته اند را مخالف خداوند ورسول خدا صلوات الله علیه ومنکر ضروری دین وایجاد کننده ی شبهه در حقایق مسلم دین میدانند.

ملا سلطان گنابادی در مورد بیعت صوفیان می نویسد:واگر العیاذ بالله آن پیوند بخشکد صاحبش مرتد فطری می شود.

آقای جذبی که نماینده ی چند تن از رؤسای فرقه ی گنابادیه بوده است، مسأله بیعت با علی بن ابی طالب علیه السلام را مطرح کرده که بعد از رسول خدا صلی الله علیه وآله ،هر کس که با امیر المؤمنین علیه السلام بیعت نکرد را می گویند مرتد شده است در حالی که احکام شریعت را با کمال دقت انجام می دادند . واین ارتداد را شامل بعد از غیبت هم دانسته وآن بزرگوار یک نفر از اصحاب خودشان را مأمور بیعت گرفتن کرد،یعنی برای امام دوازدهم بیعت بگیرد واین اجازه همیشه دست به دست هست تا ظهور آن بزرگوار.





داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
به اشتراک گذاری:

نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 توسط : moghaddam 1